Pośrednictwo w najmie
Pośrednictwo przy wynajmie nieruchomości jest częściową usługą, ale równie pomocną dla właściciela lokalu. Biuro nieruchomości zajmuje się wtedy między innymi znalezieniem lokatora, robi zdjęcia mieszkania, tworzy ofertę, reklamuje w internecie. Pomaga najemcy zaoszczędzić dużo czasu jak i nerwów, na przykład odciąża od spotkań z potencjalnymi lokatorami, jak i odbieraniem ciągłych telefonów od zainteresowanych. Część obowiązków należy do pośrednika nieruchomości, a część już do właściciela.https://mieszkania-silesia.pl/weryfikacja-najemcy/
Czym jest zarządzanie najmem?
Zarządzanie najmem to bardziej rozbudowana usługa, wręcz kompleksowa, która w całości odciąża właściciela od wszelkich obowiązków. Szereg usług począwszy od wyszukania lokatora, aż po obsługę płatności związaną z wynajmem, wszelkie naprawy uszkodzeń powstałe na skutek użytkowania lokalu przez lokatora, aż po ciągły kontakt telefoniczny z wynajmującym dotyczący przeróżnych spraw. Warto pamiętać, że jest to idealna usługa dla tych, którzy na przykład nie mieszkają w danym mieście, albo nawet wyprowadzili się za granicę. Dzięki takiemu rozwiązaniu jak kompleksowe zarządzanie najmem nie trzeba martwić się o to, by cały czas być na miejscu, czy też pod telefonem. Wszystko za właściciela załatwia biuro nieruchomości. Duży bagaż doświadczeń pozwala na bezpieczną i bezproblemową współpracę między właścicielem, lokatorem, a agencją. Algorytmy, które są wykorzystywane pozwalają na dokładny, wieloetapowy proces weryfikacji potencjalnego wynajmującego, a między innymi sprawdzenie jego wiarygodności finansowej, co pozwoli na ciągłość najmu, oraz stały dochód dla właściciela.
A oto niektóre usługi, które wykonuje biuro pośrednictwa nieruchomości, gdy wybierzemy zarządzanie najmem:
- odświeżenie, doposażenie mieszkania, czy też zadbanie o jego czystość;
- profesjonalne zdjęcia nieruchomości;
- szukanie oraz selekcja potencjalnego najemcy;
- odpowiednie sformułowanie ogłoszenia, oraz opieka nad nim;
- przygotowanie i podpisywanie umowy najmu;
- przekazanie lokalu, oraz jego odbiór (protokół zdawczo-odbiorczy);
- spis całego wyposażenia nieruchomości i jego stan;
- kontrola wpłat od najemcy, możliwość windykacji w razie opóźnień, itp.;
- dokonywanie wszelkich opłat, m.in. opłaty do wspólnoty, czy też za media;
- kontrola stanu mieszkania (ma na celu sprawdzenie, czy lokal jest użytkowany zgodnie z przeznaczeniem);
- dokonywanie napraw i usuwanie awarii ( kontakt ze sprawdzonymi serwisantami, ekipami remontowymi);
- możliwość reprezentowania właściciela w urzędach, przed wspólnotą, z dostawcami mediów, itp.;
- utrzymywanie stałego kontaktu z najemcą;
- dbanie o porządek w dokumentacji, oraz gromadzenie wszelkich „papierów”.
Wybór należy do właściciela, czy chce kompleksową usługę oraz odciążenie we wszelkich sprawach i wybierze zarządzanie nieruchomością, czy wystarczy częściowa, podstawowa pomoc, czyli pośrednictwo w wynajmie. Jeśli poszukujesz pomocy na Śląsku zapraszamy na spotkanie do naszego biura nieruchomości w Bytomiu bądź Chorzowie.