header
Wyszukiwanie zaawansowanie
Your search results

Home Staging – dla kogo jest ta usługa?

Autor silesia dnia 20 sierpnia 2020
Home Staging – dla kogo jest ta usługa?
Komentarze:0

Chcesz sprzedać mieszkanie lub dom w jak najlepszej cenie i w miarę krótkim okresie czasu? W takim przypadku zagadnienia z zakresu Home Stagingu z pewnością Cię zainteresują. W poniższym artykule dowiesz się co to jest home staging, dla kogo został stworzony, jakie korzyści przynosi inwestorom i potencjalnym zainteresowanym kupnem bądź wynajmem nieruchomości oraz ile kosztuje taki zabieg.

Czym dokładnie jest usługa Home Staging?

Home Staging to kwitnąca dziedzina w branży nieruchomości. Znana jest już od dość dawna w krajach Europy Zachodniej, w USA oraz Kanadzie. Usługa ta staje się coraz bardziej popularnym zjawiskiem również w Polsce, głównie dla właścicieli oferujących do sprzedaży lub wynajmu swoje mieszkania. Jest także coraz bardziej popularna pośród osób, które chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje lub nowy wolny zawód “homestager”. Na czym dokładnie polega ta tajemnicza technika?

Home Staging polega na profesjonalnym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu. Usługa ta łączy w sobie elementy prac dekoratorskich i działań marketingowych, a jej celem jest szybkie uatrakcyjnienie nieruchomości. Podstawową zasadą w działaniach home stagingowych jest jak najkorzystniejsze zaprezentowanie wnętrza przy wykorzystaniu jak najmniejszych nakładów finansowych. Działanie te polegają również na przygotowaniu nieruchomości do sesji zdjęciowej i do prezentacji potencjalnym klientom. Nieruchomość poddana metamorfozie staje się produktem atrakcyjnym dla nabywców, co przekłada się bezpośrednio na skuteczność sprzedaży. Najbardziej w tej branży sprawdzą się architekci wnętrz, pośrednicy nieruchomości, osoby o dobrym guście i wyobraźni przestrzennej. Tutaj zmysł artystyczny to podstawa. Aranżowane wnętrza muszą mieć odpowiedni charakter i styl. Co istotne, przy przygotowaniu lokalu należy brać też pod uwagę jego przeznaczenie.  Badania marketingowe dowodzą, że klient kupuje oczami, a pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz!

Kto skorzysta z usługi Home Stagingu?

Każda nieruchomość ma swoją grupę docelową. Kto inny szuka cichego domu na przedmieściach, kto inny apartamentu w starej kamienicy w centrum miasta. Ustalenie kogo zainteresuje dany lokal jest podstawowym zadaniem homestagera. Nieruchomość przygotowana do sprzedaży musi trafić w gust grupy docelowej.

Usługa Home Staging jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, które:

  • chcą szybko sprzedać lub wynająć swój dom/mieszkanie;
  • chcą wyróżnić swoją nieruchomość na rynku konkurencyjnym, aby otrzymać korzystniejszą cenę;
  • mają problem ze sprzedażą swojej nieruchomości, gdyż ich ogłoszenie nie wzbudza zainteresowania klientów
  • nie mają czasu lub wiedzy jak sprawić, by ich mieszkanie/dom znalazły nowego właściciela;
  • chcą zwiększyć wartość swojego domu/mieszkania.

Ile kosztuje usługa Home Stagingu?

Opłaty związane z tą usługą są ściśle uzależnione od wielkości lokalu, jego stanu, zakresu przewidzianych do wykonania prac oraz materiałów i dodatków. Zazwyczaj koszt zależy również od wspólnych ustaleń i oczekiwań. Standardowe mieszkanie może przejść widoczną gołym okiem metamorfozę już za około 1000 złotych. W wielu przypadkach jest to wydatek mniejszy niż koszty związane z brakiem najemcy nieruchomości choćby przez miesiąc. Cenę usługi należy traktować jak inwestycję, która się zwraca w momencie sprzedaży nieruchomości, ponieważ podnosimy jej wartość.

Najważniejsze zasady Home Stagingu

6 głównych zasad Home Stagingu, dzięki którym przygotowana nieruchomość znajdzie szybciej kupca czy najemcę, to:

  • Odgruzowanie i sprzątanie;
  • Naprawy i remonty;
  • Neutralizacja kolorów;
  • Dbałość o oświetlenie;
  • Nadanie funkcji pomieszczeniom;
  • Aranżacja i dekoracja.
Udostępnij

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Porównaj

Szybki kontakt


Zostaw nam Swoje namiary, a oddzwonimy jeszcze dziś!